Press and Media Specialist/ Спеціаліст з питань преси та медіа

Описание

Position Description: The Press and Media Specialist oversees press and media operations for the Mission, promoting an understanding of and support for U.S. policy. Serves as chief advisor to the Mission on policy advocacy through media engagement. Identifies long-term trends and emerging policy-relevant issues and advises Mission leadership on strategies for promoting accurate, balanced Ukrainian press and media coverage of U.S. foreign policy and American interests, correcting misinformation and countering disinformation. Monitors, analyzes, and reports on Ukrainian press and media coverage of issues of importance to the United States. Builds productive relationships with press and media professionals, including media owners, editors, producers, and journalists. Develops and coordinates media tours and journalist training and exchange programs.Qualifications required:Education: A university degree in Journalism, Communications, International Relations, Political Science, Economics, or local equivalent is required.Prior Work Experience:Five years of experience is required in a media outlet, international organization, government, or the private sector. Must have experience in communications, journalism, public relations, or public affairs. Language Proficiency: Fluent English (speaking/reading/writing)Fluent Ukrainian (speaking/reading/writing)Skills/knowledge: Analytic skills, communication and interpersonal skills, management and event management skills. Detailed knowledge of various computer software programs, specifically Microsoft Word, Microsoft Excel, and databases, is required. Ability to use social medial, digital, media platforms. Detailed knowledge of Ukrainian political, economic, social, and cultural policies and trends is required. A comprehensive understanding of Ukrainian press and media institutions and professional journalism standards and practices, as well as trends in audience preferences for information consumption (print, TV, radio, online), is required. Must have a detailed understanding of communication trends in the region and internationally as they affect the Ukrainian information landscape and must be familiar with influence patterns in information flow. Deadline for applications: March 4, 2024Опис посади: Спеціаліст з питань преси та медіа керує операціями преси та медіа для Місії, сприяючи розумінню та підтримці політики США. Виступає головним радником Місії з питань адвокації політики через залучення медіа. Визначає довготривалі тенденції та нові питання, що мають значення для політики, і радить керівництву Місії щодо стратегій просування точного, збалансованого українського пресового та медійного охоплення американської зовнішньої політики та інтересів США, виправлення неправдивої інформації та протидії дезінформації. Моніторить, аналізує та звітує про українське пресове та медійне охоплення питань, що мають значення для Сполучених Штатів. Створює продуктивні відносини з професіоналами преси та медіа, включаючи власників медіа, редакторів, продюсерів та журналістів. Розробляє та координує медіа-тури та програми тренування та обміну для журналістів. Необхідні кваліфікації: Освіта: Університетський ступінь з журналістики, комунікацій, міжнародних відносин, політичних наук, економіки або місцевого еквіваленту є обов'язковим. Досвід роботи: П'ять років досвіду роботи у медіа-організації, міжнародній організації, уряді або приватному секторі. Має бути досвід у сфері комунікацій, журналістики, публічних відносин або громадських справ.Володіння мовами: Вільне володіння англійською мовою (говоріння/читання/письмо) Вільне володіння українською мовою (говоріння/читання/письмо) Навички/знання: Аналітичні навички, навички комунікації та міжособистісні навички, навички управління та організації заходів. Детальне знання різноманітних комп'ютерних програм, зокрема Microsoft Word, Microsoft Excel та баз даних, є обов'язковим. Здатність використовувати соціальні медіа та цифрові медіа-платформи. Детальне знання української політичної, економічної, соціальної та культурної політики та тенденцій є обов'язковим. Всебічне розуміння українських пресових та медійних інституцій, професійних стандартів та практик журналістики, а також тенденцій у перевагах аудиторії щодо споживання інформації (друк, телебачення, радіо, онлайн) є обов'язковим. Має мати детальне розуміння тенденцій комунікації в регіоні та міжнародно, які впливають на інформаційний ландшафт України, і має бути знайомим з моделями впливу на потік інформації.Термін подачі заявок: 4 березня 2024 рокуПосилання https://erajobs.state.gov/dos-era/ukr/vacancysearch/searchVacancies.hms (Vacancy #Kyiv-2024-07)

Посмотреть контакты →