Будівництво метро на Троєщину – обіцянка багатьох політиків перед кожними виборами міського голови столиці. Про цей довгобуд періодично пишуть новини Києва, а проєктування нової гілки метрополітену розпочалося ще в 1980-х роках.
Розпорядження про будівництво Подільсько-Вигурівської лінії, яка пролягатиме від Кільцевої дороги до Вигурівщини-Троєщини з електродепо, Київська міськрада ухвалила в 2004 році. А фінансування будівництва “жовтої” гілки та двох електродепо затвердили на початку 2012-го. Тоді йшлося про 15,1 млн гривень. Згідно з планами, всі роботи планувалося завершити до 2026 року.
Ця гілка, як свідчить ескізна карта метро Києва, розпочиналася б зі станції “Глибочицька”, перехід на яку був би з “Лук’янівської”, а закінчувалася б станцією “Райдужна” на лівому березі столиці.
Під час своєї першої передвиборчої кампанії на пост мера Києва Віталій Кличко пообіцяв завершити будівництво метро на Троєщину протягом п’яти років. Пізніше він сказав, що коштів на це в бюджеті немає. У березні 2019-го, незадовго до наступних виборів, Кличко зазначив, що метро можна побудувати за чотири-п’ять років. Але, як уточнював мер, це здійсниться за наявності фінансування та завершення будівництва Подільсько-Воскресенського моста. При цьому у 2021-му на “підземку” виділили ще 30 млн грн із бюджету столиці.
Подільсько-Воскресенський міст вважається ще одним довгобудом. Роботи над ним тривають із 1993 року. У грудні 2023-го об’єкт було відкрито, але лише частково: наразі ним рухаються лише спецтранспорт, автомобілі екстрених служб та автобус №111. Зараз для з’їзду з нового моста будують тунель, у зв’язку з чим було змінено графік руху кільцевої електрички.
У квітні 2023 року у КМДА заявляли, що естакада для метро на цьому мосту вже готова. Станом на кінець того року програму будівництва “підземки” на Троєщину оцінювали в 34,7 млрд гривень. Крім того, повідомлялося, що три станції вже готові.
Однак є думка, що треба змінити проєкт. За словами голови Офісу трансформації Максима Бахматова, наявні плани передбачають, що середня вартість кілометра метро становитиме 4 млрд гривень. Таким чином, гілка обійдеться в 2-5 млрд доларів, а за такі кошти можна відбудувати Маріуполь. Тому, на його переконання, класичного метро на Троєщину не буде.
Наразі передбачається, що у 2024 році розпочнеться будівництво станції «Глибочицька». Це обійдеться в 5 млн грн цьогоріч та у 20 млн грн наступного року.
Що стосується нових термінів завершення будівництва метро, то нових обіцянок немає. Однак вказується, що це залежить від того, як просуватимуться роботи на Подільсько-Воскресенському мосту.
Оставьте ответ